2015. szeptember 9., szerda

Évi, az új varrógép és a városi legendák

 A történet ott kezdődik, hogy 3 éve gondoltam egyet és vettem egy régi Naumann gépet, hogy újra elkezdjek varrni. Akkoriban körbe néztem, hogy újonnan mennyibe kerülnek a gépek, és már akkor sem voltak feltétlen olcsók. Ráadásul  számtalan fórumon olvastam, hallottam, hogy  nehogy új masinát vegyen az ember, mert kivétel nélkül kutyagumit sem érnek az újak. Bezzeg a régiek azok tutik azok az atom villanást is túlélik és más egyéb katasztrófa esetén is csak ők maradnak a földön. Ez valóban így van, ez tény, már ami az utóbbit illeti. Kezdő varróknak, és azoknak akik csak ritkán varrnak  tökéletes választás a régi gép, nem bántam meg én sem, hogy ezt vettem.
 Ok, megvettem a régi gépet ki is szolgált becsülettel. 16 programjával el is voltam egy darabig. Majd ahogy egyre jobban belemerültem a varrásba  kezdett kevés lenni a 16 program.Hiányzott a szálvágó, az öltés szélesség választás, meg még pár dolgot eltudtam volna viselni. Igényem lett volna több öltésre is, meg az sem baj, ha lehet normálisan rugalmas anyagot varrni. Ráadásul sokat használtam és egyre többször elállítódott, és vinni kellett a szerelőhöz.
 Elkezdtem hát nézegetni új gép után,mert olyan nem lehet, hogy kivétel nélkül nem érnek semmit . Csak voltak olyan 'bevállalósak', akik megmerték venni az új műanyag vacakot.  Így kicsit körbe néztem az érintett csoportokban e kérdés körben. Érdekes módon ahányszor felmerült egy-egy új gépről, hogy milyen, a használók  99%-a elégedett volt vele. Márkára való tekintet nélkül!
 Viszont a másik oldalon egyre  hajmeresztőbb dolgokat hallottam, hogy miért nem jók az új gépek. Jöjjön egy felsorolás a teljesség igénye nélkül, kommentekkel:
- Műanyag vackok, bezzeg a fémházas a tuti: -Végül is az újat kerekedő pocakkal is tudom vinni, mert nem nehéz, a régit egyáltalán nem emelgettem, mert olyan nehéz volt. Szóval minek kell a fémváz???
-Mindet  Kínában gyártják, vagyis  rossz minőségű szarok, ráadásul ugyan abban a gyárban készül az összes csak más márka jelet nyomnak rá (ez még igaz is lehet):- Aha , mert Kínában csak egyetlen egy gyár van. Volt valaki gyárlátogatáson? Az tegye fel a kezét! Vagy csak elképzelte??? Nem mindegy. Meg szerintem a minőség biztosításról/ellenőrzésről ott is hallottak.
 - Csak a japán gépek nem készülnek Kínában, azok még mindig  japánban készülnek.-Tudtommal a Bernina Svájcban készül. A Toyotára  lenne egy fogadásom, hogy török, esetleg az is kínai. A Singer emlékeim szerint  Taiwan-ban készül.
-Nem viszik a vastag anyagot, farmert: -3 rétegű takaró megvarrása nem elég bizonyíték? A farmert is vitte. Sőt nem sokára kutyafekhely is készül, ami szintén nem könnyű anyag.
- A régit az unokáink is használni fogják- Tuti ez a cél?  Főleg egy elektromos kütyüvel? Na majd szerzek egy írógépet, és megpróbálom meggyőzni a Lillát, hogy mennyivel jobb mint a számítógép.
Ami érdekes, hogy a negatív dolgok mind egytől-egyig varrógépszerelőktől származnak, vagyis ezek a mondatok úgy kezdődtek, hogy: A varrógépszerelőm azt mondta, hogy...
Nocsak, nocsak minden szentnek maga felé hajlik a keze?
 Ez meg is győzött,  belemerjek vágni egy új gép vásárlásába. Ami az újnál is fontos szempont, hogy fém Alkatrészes legyen. Az egyik német láncban volt egy kihagyhatatlan akció, ezért úgy döntöttem, hogy hagyom azt amit kinéztem eredetileg, és most beruházok egy új márkás gépbe ami szintén megfelel az igényeimnek. (Vajon ez is impulzus vásárlás?) Nem bántam meg szuperül működik.
Jut eszembe van egy eladó régi gépem, ami az atom villanást is kibírja.  :D

Évi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése