2015. július 15., szerda

Párnák nyári hangulatban


Gondoltam eljött az ideje felöltöztetni a kanapén lakó párnákat nyári ruhába.
Két megoldást választottam.
Az egyik egy sima pamut textilből készült egyszerű huzat amire textil filccel rajzoltam egy tengeri csillagot, és díszítő mintával varrtam körbe a huzatot. Igyekeztem díszítő mintának is olyat választani ami emlékeztet a tengerész stílusra. Szerintem sikerült.

 A másik egy patchwork jellegű megoldás. Szintén tengeri csillaggal, de ez már kicsit munka igényesebb. A táskámhoz bélésnek használt maradék anyagból  varrtam  szegélyt és több helyen is tűztem flízt és hátlapot is kapott.

 Természetesen mindkét párnánál a jól bevált átlapolós megoldást  választottam .Kiváncsi vagyok melyik hogy bírja a gyűrődést. A tengeri csillagokat szabad kézzel rajzoltam, de egy a pinterest-en  talált mintát használtam hozzá, ahogy az egyik képen is látszik.
Az alap anyag darabom, ebből lett a sima huzat
Először tollall megrajzoltam, hogy milyen is legyen a csillag.
Ezután jöhetett a textilfilc. Fontos, hogy nem hibázhatunk, mert ezt max csak áthúzni lehet, de eltüntetni nem igazán.
Összevarrás előtt egymásra illesztve az eleje és a hátulja
A pamut huzat  el is készült.

Ez már a másik  huzathoz készült. A textil filc átüt az anyagon, ezért mindenképp kell alá egy vastagabb papír. A megfelelően sima felületért egy könyvet is tettem alá, így az esetleges huplik az asztalon  nem ütnek át  a rajzon.

Kicsit komolyabb megoldással készült párna is a helyére került. Nekem ez lett végül a kedvencem. Hiába a több és pepecselősebb  munka mégis csak szebb a végeredmény.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése